Dalinamės tarptautinių projektų patirtimi

(Last Updated On: 2023-03-10, 13:08)

Kaip galime palaikyti gerą mokinių ir mokytojų emocinę savijautą gimnazijoje? Kokiais metodais galime ugdymosi procesą paversti patrauklesniu ir šiuolaikiškesniu ?

Ieškodami atsakymų į šiuos klausimus Karmėlavos Balio Buračo gimnazijos mokytojai 2022 metais dalyvavo Erasmus+ projekte „ Įtraukiojo ir pozityviojo ugdymo(si) gairės“ (projekto nr. 2021-2-LT01-KA122-SCH-000042087). Įtraukiųjų mokymo ir mokymosi metodų, įvairesnio IT panaudojimo ugdymo procese, pozityvaus mąstymo, meditacijos bei sąmoningo buvimo gimnazijos pedagogai mokėsi kursuose Maltoje, Reikjavike, Islandijoje, bei Malagoje, Ispanijoje. Gimnazijoje jau sėkmingai taikomi išmokti metodai, strategijos, technikos bei įvairios elektroninės priemonės pamokose bei užklasinėse veiklose, taip pat pedagogų darbiniuose susirinkimuose. Tai pagerina ugdymosi kokybę, gimnazijos mikroklimatą, mokytojų ir mokinių asmeninę savijautą.

Kovo 7 dieną projekto komanda gyvai dalinosi savo patirtimi su Kauno rajono pedagogais – pradinių klasių bei dalykų mokytojais, pagalbos mokiniui specialistais, administracijos atstovais. Šios metodinės dienos tikslas buvo ne tik supažindinti dalyvius su projekto nauda ir rezultatais, bet suteikti galimybę dalyviams praktiškai išbandyti bei įvaldyti naujus metodus.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jurgita Stripeikienė pasidalino patirtimi apie komandos formavimo strategijas ir stereotipų laužymą, buvo aptarti su šia diena susiję dalyvių lūkesčiai, baimės, susitartos taisyklės. Pateiktieji metodai yra puikiai pritaikomi dirbant ir su įvairiaus amžiaus mokiniais ir su suaugusiais, todėl jie sudomino visus dalyvius. Praktinėse dirbtuvėse „Programos Book Creator galimybės mokytojo darbe“, kurias vedė direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Bagužienė, matematikos mokytoja Sigita Žuklijienė ir anglų kalbos mokytoja Neringa Nikiforovienė, dalyviai susipažino su galimybėmis ir išmoko inovatyviai parengti plačias galimybes suteikiantį pamokos planą, kuris dera su įtraukiuoju ugdymu, gali būti naudojamas ir savarankiškam mokymuisi. Anglų kalbos mokytoja Rūta Kaltenienė papasakojo apie meditacijos bei sąmoningo buvimo čia ir dabar naudingumą mokytjams ir mokiniams. Metodinės dienos dalyviai jautėsi atsipalaidavę po pravestos „Meditacijos su razina“ ir noriai dalinosi savo įspūdžiais vienas su kitu „Aktyviojo klausymosi“ metodo išbandymo metu. Socialinė pedagogė Gitana Maslenikova atskleidė keletą kūrybiškų konfliktų sprendimo būdų, o praktiškai buvo išbandytas „Sprogstančios žvaigždės“ metodas, kurio metu dalyviai išmoko tikslingai kelti klausimus bei rasti atsakymus. Erasmus+ projekto „MEDUS“ koordinatorė Virginija Kanapinskienė pristatė projektą bei papasakojo apie itin naudingą paruoštą medžiagą darbui su mokiniais reemigrantais. Galiausiai Dixit žaidimo kortų pagalba mokymų dalyviai kūrybingai papasakojo, ką išsineš namo iš šių mokymų.

Džiaugiamės dalyvavę naudingame projekte bei praktiškai pasidalinę išmokta medžiaga su Kauno rajono pedagogais. Sprendžiant iš dalyvių nuotaikas bei atsiliepimus, Metodinė diena visiškai patenkino jų lūkesčius ir nepateisino jų baimių.

Projekto koordinatorė anglų kalbos mokytoja Rūta Kaltenienė