Taip, aš galiu!

(Last Updated On: 2019-01-29, 14:13)

Pirmojo pusmečio pabaiga, antro pradžia… Puiki proga stabtelėti, pagalvoti apie tai, ką nuveikėme, išsikelti tikslus tolimesnei veiklai. Literatūros pamokos metu su 7 kl. mokiniais skaitome ir kalbamės apie kitokius žmones. Ką reiškia „kitoks“? Tai gan plati sąvoka, kuri vis kitaip gali būti suvokiama skirtingame kontekste. Šį kartą – tai negalią turintis žmogus. Tokią jautrią temą suvokti mums padėjo kino integracija.

Ugdomosios veiklos metu kelti šie tikslai:

  1. Skatinti savo ir kitų individualumo svarbos suvokimą;
  2. Didinti atsparumą socialiniams stereotipams dėl fizinio kūno skirtumų;
  3. Stiprinti savęs ir savo jausmų pažinimą.

Žiūrėjome trumpą, vos 14 minučių, dokumentinį filmą „Siamo dvynės“ (2016 m., Nyderlandai, rež. Léon Bellaart) iš edukacinės platformos „Nepatogaus kino klasė“. Diskutavome apie emocijas ir jausmus, kilusius žiūrint filmą. Ne vienas prisipažino, kad filmo pradžioje matomas vaizdas nustebino, nes buvo netikėtas. Tačiau septintokai tikrai supranta, kad filmo veikėjos – siamo dvynės Chenelva ir Sheneeva – yra tokios pat paauglės kaip ir jie. Nors nuo gimimo yra įkalintos tame pačiame kūne, yra be galo skirtingos asmenybės, turi individualių pomėgių. Didžiausias jų troškimas – rengtis skirtingais drabužiais – išsipildo filmo pabaigoje.

Po diskusijos mokiniai ant lapelių rašė situacijas, kada jaučiamasi „balta varna“. Tada, susikeitę lapeliais, skaitė vieni kitų istorijas. Po motyvacinio 2016 m. parolimpinių sporto žaidynių vaizdo klipo peržiūros mokiniai vieningai ištarė: „Taip, aš galiu!“.

Filmo anonsas (anglų k.):

Lietuvių kalbos mokytoja Sandra Janušonienė